سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امید آخر

 

نفدیک یا قائد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی،در اجتماع دهها هزار نفری مردم م‍ومن، خونگرم و انقلابی منطقه لارستان، در ورزشگاه تختی شهر لار و خیابانهای اطراف، حضور نظامیان امریکایی را عامل تشنج و ناامنی در عراق و خلیج فارس خواندند و تأکید کردند: ملت بزرگ ایران با تمسک به اسلام، همچون ید واحد، از منافع، هویت و حیثیت خود دفاع می کند و به برکت همت و استعداد جوانان پرشور، ایران را به جایگاهی شایسته می رساند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار شناخت گذشته را موجب فهم بهتر مسائل امروز و تشخیص صحیحِ راهِ فردا دانستند

ایشان در تبیین آثار مبارک پیروزی انقلاب اسلامی افزودند: در آن مقطع، قدرتمندان جهان تصور می کردند ریشه دین و دینداری را در همه عالم از جمله در کشورهای اسلامی قطع کرده اند اما ملت ایران با درس آموزی از قیامها و تحرکات اسلامی گذشته خود، پرچم اسلام و پیروی از قرآن و قوانین محمدی (ص) را برافراشت و در میان ناباوری زورگویان جهانی، «دینداری» را به زندگی بشر بازگرداند.

حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به تقویت و تعمیق گرایش به دین و معنویت­ حتی در کشورهای غیراسلامی خاطرنشان کردند: این واقعیت از جمله نتایج معجزه بزرگی است که ملت ایران با انقلاب اسلامی و ارائه الگوی حکومت و نظام دینی به جهانیان، آفریده است.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین ضروریات و عواملِ ادامهء حرکت قدرتمندانه ملت ایران، تمسک به اسلام را دارای اهمیتی فوق العاده برشمردند و تأکید کردند: اسلام، دربردارنده آزادی، استقلال، عزتمندی، رفاه عمومی، پیشرفت همه جانبه و همه خیرات و برکات دنیوی و اخروی است و به همین علت تمسک به اسلام، «راه منحصر به فرد تحقق آرمانهای ملت» است.

ایشان «وحدت ملت ایران، همدلی ملتهای مسلمان و همکاری کشورهای اسلامی» را ضرورتی جدی دانستند و با اشاره به تلاش سلطه گران برای ترساندن کشورهای خلیج فارس از جمهوری اسلامی افزودند: ایران اسلامی همانگونه که از ابتدا اعلام کرده از عمق وجود خود به اتحاد اسلامی اعتقاد دارد و امروز نیز همچون گذشته دست دوستی و برادری به سوی همسایگان خود دراز می کند.

ایشان، تأکید جمهوری اسلامی ایران بر وحدت جهان اسلام را نه برمبنای احتیاج و نیازِ به همسایگان، بلکه براساس اعتقادات عمیق اسلامی دانستند و افزودند: متأسفانه توطئه های تفرقه­انگیز دشمنان اسلام، در برخی موارد به نتایجی می رسد اما با وجود همهء طرحها و تلاشهای اختلاف برانگیز دستگاههای جاسوسی امریکا و صهیونیزم، روابط ایران با کشورهای عرب و غیرعرب منطقه، سالم، خوب و برادرانه است و باید روز به روز تقویت شود.

رهبر انقلاب اسلامی «وحدت ملی» را نیز، بسیار مهم خواندند و خاطرنشان کردند: ملت ایران، از اول انقلاب توطئه های تفرقه انگیزی را که به بهانه قومیت، مذهب و یا تفاوت سلایق سیاسی شکل می گرفت خنثی کرده و اکنون نیز با هوشیاری و مراقبت بیشتر، به جهانیان نشان خواهد داد که این ملت بزرگ با وجود تنوعی که در مذاهب، قومیتها و سلایق سیاسی دارد، ملتی یکپارچه است و همچون ید واحد از منافع، هویت و حیثیت خود دفاع می کند و خشن ترین دشمنان را نیز به زانو درمی آورد.

ایشان برادری و همکاری مردم شیعه و سنی در لارستان را نمونه ای تحسین برانگیز از وحدت مسلمانان دانستند و یادآور شدند: نظرها، اجتهادها و سلایق متفاوت نباید «وحدت و تلاش مشترک شیعه و سنی» را برای «اِعلای کلمه توحید، تحقق ارزشهای اسلامی و اجرای قوانین محمدی (ص)» خدشه دار کند.

حضرت آیت الله خامنه ای، منصرف کردن ملتهای مسلمان از الگوبرداری از جمهوری اسلامی را، هدف اصلی «تهاجم و تهدید سیاسی، امنیتی، اقتصادی و تبلیغاتی بیگانگان» از جمله نوشته های وقاحت آمیز برخی قلم به مزدهای حقیر در بعضی روزنامه های عربی خواندند و افزودند: ملت ایران، قلب امت اسلامی و مرکز و محور «حرکت عظیم بیداری و پیشرفت اسلامی» است و زورگویان جهانی نیز از توجه روزافزون امت اسلام به این الگوی عملی مضطرب و هراسانند.

رهبر انقلاب اسلامی تنها راه مقابله با توطئه های گوناگون استکبار را وحدت روزافزون و تلاش بی وقفه برای پیشرفت همه جانبه کشور دانستند و افزودند: البته امروز ماهیت حقیقی سیاستهای دشمنان اسلام برای مردم منطقه، کاملاً فاش شده و کذب بودن ادعاهای دروغین آنها به اثبات رسیده است.

ایشان حضور امریکایی ها در خلیج فارس را عامل ناامنی خواندند و تأکید کردند: امنیت خلیج فارس باید به دست دولتهای منطقه تأمین شود و همه بدانند که روزگار تسلط قدرتهای زورگو بر «کشورها، آبراهها و گذرگاههای حساس» به پایان رسیده است.

حضرت آیت الله خامنه ای، ادعای امریکایی ها را مبنی بر تلاش برای ایجاد امنیت در عراق، دروغی مفتضحانه دانستند و افزودند: همانگونه که برخی امریکایی ها نیز اذعان کرده اند آنها برای نفت عراق، این کشور را اشغال کرده اند و با بی اعتنایی به «جان و مال و ناموس و غرور مردم عراق»، مهمترین عامل و وسیله ایجاد ناامنی در این کشورند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اتهامات دروغ امریکا مبنی بر دست داشتن ایران و کشورهای دیگر در ناامنی های عراق، خاطرنشان کردند: اصل حضور اشغالگران امریکایی، برای تحریک مردم عراق کافی است بنابراین امریکایی ها، مجرم اصلی اوضاع عراقند.

ایشان دخالتهای امریکا در مسئله فلسطین و حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی را موجب پیچیده تر شدن مسئله فلسطین دانستند و افزودند: ملت بیدار، آزاده و روشنفکر فلسطین، دولت منتخب خود را برگزیده است و این دولت مشغول کار است اما امریکایی ها با دخالتهای بی مورد و حمایت از صهیونیستها، نمی گذارند اوضاع آرام شود.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع بندی این بخش از سخنان خود تأکید کردند: بدون تردید، مسئله عراق و فلسطین حل خواهد شد و با حل آنها، از حیثیت و هویت استکبار امریکا هم چیزی باقی نخواهد ماند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از این دیدار، به اقدامات خیرین لار در کمک به محرومان، رشد علم آموزی و ساخت مساجد اشاره کردند و افزودند: این همت و سرمایه گذاری به خصوص در بخشهای تولیدی، بهترین حسنه و صدقه است و سیاست نظام هم کمک گرفتن از سرمایه های مالی، فکری و بازوان قوی ملت است.

 

رهبر انقلاب اسلامی افزودند:‌ در جلسه دیروز هیأت وزیران در شیراز، درباره مسائل و مشکلات استان فارس تصمیمات مفید و خوبی اتخاذ شد که امیدواریم مسئولان با توفیق الهی بتوانند خدمات شایسته و کاملی را برای این مردم با محبت انجام دهند.

با تشکر از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر نشر و آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله)»


نوشته شده توسط : صادق

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

یه روز میاد
[عناوین آرشیوشده]